Είμαστε αριστεροί,πρώην αριστεροί ή δεξιοί;

lk14-10-06_167941_361

Αφορμή για το ερώτημα του τίτλου είναι ένα  άρθρο του Λεωνίδα Καστανά  που ανάρτησε στο facebook ο Νίκος Παπαμίχος  τέλη Γενάρη του 2016.
Στο άρθρο αυτό εξετάζεται το  πώς ο «χώρος» των δεκαετιών 70,80,90 έγινε Κυβέρνηση.

Εγώ  το κατάλαβα, ότι  πάλι μειοψηφία είμαστε,αλλά δεν νιώθουμε εντελώς μόνοι  γιατί-  κακά τα ψέματα-  σε καθεστώς αστικής δημοκρατίας μπορούμε κι εκφραζόμαστε, ενώ σε καθεστώς λαϊκής δημοκρατίας (είτε του ΚΚΕ είτε του «χώρου«) θα είμασταν στα γκουλαγκ.

Παρόλα αυτά δεν μετανιώνω και είμαι περήφανος για την συμμετοχή μου στην ανανεωτική αριστερά, και την υποστήριξή μου- κατά καιρούς- στις πλατφόρμες Λεωνίδα Κύρκου,Μιχ.Παπαγιαννάκη,Σημίτη,ΓΑΠ,Μπένι και τώρα Κυριάκου(;)
(Αν και για  ένα διάστημα φλέρταρα με τους Μπανιάδες και τα κινήματα).
Πάντως με την όποια «ανανεωτική αριστερά» των Κωνσταντόπουλου-Αλαβάνου-Τσίπρα δεν νιώθω να με συνδέει τίποτε,πέρα από κάποιο χαμένο ουτοπικό παρελθόν.
Γι αυτό πριν από λίγο  καιρό έκανα ριποστ ένα ποίημα του  Τάσου Λειβαδίτη  σημειώνοντας ότι η  δική μας Αριστερά, είναι η Αριστερά των αξιών,του λόγου,της πράξης και της στάσης  του Μπελογιάννη και του Πλουμπίδη,του Ηλιού,του Κύρκου,του  Παπαγιαννάκη , του Μίσιου και του Αναγνωστάκη και όχι αυτή που σήμερα κυβερνά.

 

mp08

Το ποίημα :

Η δική μου αριστερά, είναι η στρατιά των διπλά ηττημένων ευγενών ηρώων που για ένα πουκάμισο αδειανό, για ένα διαψευσμένο όνειρο, για μια ματαιωμένη ελπίδα έδωσαν τη ζωή τους.
Η δική μου αριστερά διακρινόταν πάντα για την ευγένεια της.
Η δική μου αριστερά ξεχώριζε πάντα για την επιμονή της στις ιδέες της.
Η δική μου αριστερά οριοθετήθηκε για την ανιδιοτελή της προσφορά.
Η δική μου αριστερά φημιζόταν για την ανεκτικότητα της στο διαφορετικό, δίχως αποκλεισμούς, δίχως χαρακτηρισμούς, δίχως «επαγρυπνητές» της ιδεολογικής καθαρότητας, δίχως «στρατόπεδα συγκέντρωσης» για τους «αντιφρονούντες».
Η δική μου αριστερά σταυρώθηκε στα Μακρονήσια της πατρίδας μου και τα μακρινά γκουλάγκ της Σιβηρίας.Βασανίστηκε στο Μπούλγκες, στην Μπουμπουλίνας και σε όλα τα κολαστήρια όπου γης.
Η δική μου αριστερά υμνήθηκε για την ουτοπική της προσμονή στα όρια της μεταφυσικής εσχατολογίας.
Η δική μου αριστερά τραγουδήθηκε για την ομορφιά των στίχων της.
Η δική μου αριστερά απεικόνισε το κάλλος του ήθους των απλών ανθρώπων που πίστεψαν σ’ αυτήν και θυσιάστηκαν για τα ευγενικά ιδανικά της.
Η δική μου αριστερά αγαπούσε τον τόπο μου και μοχθούσε γι’ αυτόν. Για ένα καλύτερο μέλλον.
Η δική μου αριστερά ήταν ρηξικέλευθη, ανατρεπτική, αιρετική, μα πάνω απ’ όλα δημιουργική, ακόμη κι όταν αστοχούσε.
Η δική μου αριστερά διαιωνίστηκε στην ιστορία για την ομορφιά των ίδιων των ανθρώπων της.
Η δική μου αριστερά ποτέ δεν πίστεψε σε δόγματα, ποτέ δεν αναγνώρισε ιερατεία, ποτέ δεν ενθάρρυνε την Ιερά Εξέταση της ιδεολογικής καθαρότητας.
Η δική μου αριστερά δεν είχε ποτέ σωτηριολογικό, εσχατολογικό, τελεολογικό χαρακτήρα.
Η δική μου αριστερά δεν δίστασε ποτέ να αυτό- αναιρεθεί. Να συγκρουστεί μετωπικά με τον εαυτό της, να υπονομεύσει την αλήθεια της και να αναζητήσει την αλήθεια του Άλλου, σε μια προσπάθεια υπονόμευσης και ανατροπής της αδικίας.
Η δική μου αριστερά δεν φορούσε ποτέ κουκούλες, δεν ήταν τρακαδόρικη, δεν ήταν λαϊκίστικη, δεν ήταν ολοκληρωτική, δηλαδή αντι-αισθητική, δεν ήταν τραμπούκικη.
Η δική μου αριστερά δεν ήταν προβοκατόρικη, δεν ήταν αρνητική, δεν ήταν εξ επαγγέλματος καταγγελτική.
Η δική μου αριστερά ποτέ δεν ήταν «μεταπράτης» του ανθρώπινου πόνου, «μεσάζοντας» των συνθημάτων και των στερεοτύπων, «αλληλέγγυα» της συντήρησης και της οπισθοδρόμησης.
Η δική μου αριστερά δεν πέταξε ποτέ γιαούρτια, απεναντίας, έφαγε σφαίρες.
Η δική μου αριστερά δεν «χάιδεψε» ποτέ αυτιά τεμπέληδων, λουφαδόρων και βολεμένων.
Η δική μου αριστερά δεν θέλησε τις θέσεις και τα αξιώματα. Προτίμησε το είναι από το έχειν. Γι’ αυτό και είναι ταπεινά υπερήφανη για την ανιδιοτελή προσφορά της.
Η δική μου αριστερά διώχθηκε και από τους πολιτικούς της αντιπάλους και από τους «συντρόφους» της. Γι’ αυτό και είναι μια διπλά ηττημένη μα και διπλά δοξασμένη αριστερά.
Η δική μου αριστερά είναι αειφόρως αναστάσιμη γιατί γι’ αυτή το πρόσωπο είναι υπεράνω του όχλου.
Η μοναδική, ανεπανάληπτη, αναντικατάστατη αυταξία του προσώπου είναι το καθοδηγητικό νήμα της πορείας της. Μιας πορείας που ξεκινάει από το ταπεινό σπήλαιο της γέννησης του ανθρώπου, συνεχίζει στον Κήπο της Γεσθημανής, αποκορυφώνεται στο Γολγοθά και ολοκληρώνεται στην Ανάσταση του κάθε ταπεινού και καταφρονημένου τούτης της Γης.
Η δική μου αριστερά, ίσως, να είναι ουτοπική. Μ’ αρέσει όμως η ουτοπία. Είναι σαν τον ορίζοντα, όσο τον πλησιάζεις τόσο απομακρύνεται. Σε κάνει, παρόλα αυτά, να προχωράς πάντα μπροστά.

About Konstantinos Floridis

I am cat lover,music lover,printed paper lover. A middle aged man who is trying to remain young, looking for the elixir of life in music. I work as Biologist in Medical Laboratory at a hospital. I am a teacher of Biochemistry at a professional school. Hobbies:pets,music,politics,books,magazines ,news-papers,science, medicine,biology and Internet.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Είμαστε αριστεροί,πρώην αριστεροί ή δεξιοί;

  1. ΟΥΑΙ τοις ηττημενοις! Οι ευγενεις χαλκεντεροι κομμουνιστες του Ελληνικου Εμφυλιου ειναι σαν τους Ελληνομικρασιατες Υπερελληνες των λογοκριμενων βιβλιων μου (σημειωτεον τη νυφη του Μπελογιαννη την ΣΩΤΗΡΙΟΥ την ηξερα κι απο την καλη κι απο την αναποδη….το 8ο εγκεφαλικο της λεγεται πως το’παθε οταν την επισκεφθηκα….Πολλα λεγονται και πολλα δεν λεγονται….) ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ λοιπον σαν αυτους που λες, που φοβηθηκε ο Γκαιμπελς , ο Σταλιν, ο Τσωρτσιλ ο Τιτος, θα τους βρεις ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ η οι ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ των ΜΟΙΚΑΝΩΝ….μιλας για αστικη Δημοκρατια (Ελληνικη να θεωρησω) και για ΓΚΟΥΛΑΓΚ….Καταλαβες κι εσυ μαζι με αλλους τι ακριβως ακουγεται σαν «σκορπια σπαραγματα» ΠΕΡΙ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ ΜΟΥ σε μια Κοινωνια οπου δεν ψαχνεις καμια ΟΥΤΟΠΙΑ αλλα εισαι Η ΟΥΤΟΠΙΑ….μιλας για λαθη που καναμε ολοι….οταν το ΛΑΘΟΣ ειμαστε ΟΛΟΙ? Τωρα, τι να πρωτοκανω, να εξηγω τι τωρα? Οφειλεις να γνωριζεις ΟΤΙ βλεπεις «θυμο» σε εναν ανθρωπο που ΣΕ ΞΕΡΕΙ πολυ καλυτερα αποτι ισως νομιζεις (μην το παιρνεις προσωπικα κι εσυ καψερε ΔΕΝ ΣΕ ΞΕΡΩ δεν με ξερεις) , «ξερω» τα δικα σου απωθημενα, τις δικες σου ανασφαλειες, τον ΕΛΛΗΝΑ γιατρο που δεν θα εμπιστευτω ΠΟΤΕ (ισως -οχι μεγαλογιατρο αλλα σε μια ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΓΙΑΤΡΩΝ επιβιωσες -ηταν το ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ των Συντεχνιων ΠΑΝΤΟΥ…και απο πανω ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΟΥ σαν αυτους που γινανε rogue state???) ……τωρα μιλας για πολλα, ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ συντριβει τον οποιο ΑΝΤΙΖΗΛΟ ΤΟΥ….δεν εχεις πλεον ΚΡΑΤΟΣ εκει……για να συντριψει ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ, αλλιως δεν θα μιλουσαμε τωρα πλεον….απλα ΣΤΗ ΝΕΑ ΓΙΑΛΤΑ ακομα υπαρχω…..βλεπεις πως υπαρχω…..ΦΑΣΙΣΤΑ ΑΠΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ δεν με λες…….ζεις σε μια εποχη ΒΛΑΔΙΜΗΡΩΝ ΠΟΥΤΙΝ και ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ ΩΡΟΛΟΓΑΔΩΝ οπως καποτε σε μια εποχη ΣΤΑΛΙΝ και ΧΙΤΛΕΡ……απλα εσυ ακολουθεις και τωρα και τοτε και συντριβεσαι αναλογως…..ΝΑΙ μιλησα για ΑΠΑΡΤΧΑΙΝΤ ΕΛΛΗΝΩΝ (ποιοι ειναι οι Ελληνες σημερα? ποιοι ηταν στην Εφεσο του Στραβωνος? ποσοι ηταν Ιωνες καν?) ….μιλησα για ΑΠΑΡΤΧΑΙΝΤ κι εσυ για ΜΑΝΤΕΛΑ….και για ΠΑΤΡΙΣ ΛΟΥΜΟΥΜΠΑ….αλλα εγω ξερω να το δουλευω το ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟ……ο λογος που ειμαι αγαπητος στα ΓΚΕΤΟ σαν Ελληνας ΧΙΤΛΕΡ η κατι τετοιο τελος παντων….μπορει να χασω στην πορεια…….ΤΙ ΕΙΧΕς ΓΙΑΝΝΗ ΤΙ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ!!! καπου καποτε ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΟΥ καποια γυναικα ονοματι ΣΜΑΡΑΓΔΑ της Κηφισσιας (κι εγω ηλθα ισαπερα ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ της καθε κατινας σαν ΩΝΑΣΗΣ ενα πραμα σε μια <>)….οπως ειπε το λοιπον η Σμαραγδα <<Δημητρη δεν εγραψες κατι περι ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΦΥΛΗΣ ΣΜΥΡΝΙΩΝ αλλα εναντια στην ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ που σε συνετριβε προτου συντριβει η ιδια…..εισαι Ο κυριος ΕΠΙΦΟΒΟΣ μας-οχι ο συγγραφεας της ΕΠΙΦΟΒΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ……μεσα σε μια παραγραφο ζητας προφανως να σου εξηγησω Γιατρε …..μισο αιωνα ζωης και σκεψης ….ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ…οφειλες να το ξερεις! αν δεν το ηξερες))) ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΟΥΝ λαο και κωλονακι….δυσκολο ειναι? …..δεν εχω προσωπικα κανενα προσωπικο ζητημα με εσενα-ΔΕΝ ΣΕ ΞΕΡΩ…..αλλα θα μπορουσα (εσφαλμενα? εχει καμια σημασια τωρα?) να σε πω ΔΙΚΤΑΤΟΡΑ ΜΕ ΠΑΝΤΟΦΛΕΣ που δεν μπορεις να τα βαλεις με ευγενικους (κι οχι ΧΙΤΕΣ) εθνικιστες και δη ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΟΥΤΙΝ…και ΝΕΤΑΝΙΑΧΟΥ….εκτος αν (παλι) με ΠΡΟΔΩΣΟΥΝ οι ΣΤΑΛΙΝ-ΧΙΤΛΕΡ-ΤΙΤΟ-ΤΣΩΤΣΙΛ…ωραια η γατα-το σκυλι επισης-δεν τα θελει η δικια μου ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΕΡΓΙΑ ΜΕ ΛΈΕΙ…φευγω εχω δουλεια στο Κεντρο της πολης δεν εχω καιρο να ΧΑΖΟΠΑΖΑΡΕΥΩ παντως ναι εχεις μια ευγενεια ΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ τωρα? πες μου))) να τη φαω???

Σχολιάστε

